12 maj 2013

Illamåendet stegrar.

I en närhet som inte existerar,
bra ord att bära med sig
aldrig kunde jag tro att det skulle vara så
som det är nu
med blicken framåt är jag livrädd
livrädd för min framtid
livrädd för att inte komma ifrån dig
livrädd för mitt illamående
livrädd för fjärilarna i magen

det är svårt just nu
för jag ser ingenting
förstår vad jag vill
vet vad jag vill
ser inte vägen dit

kanske blir jag kvar här i fyra år till
ser dig hitta det du vill ha
det är min mardröm nu
eller så åker jag iväg
kommer aldrig åter
ser dig en sista gång 
lever vidare

illamåendet stegrar
vill blunda sen vakna
vakna utan en tanke på dig
du är ett svart hål
som jag sugs in i 
en skärm fylld med känslor
som tar all min kraft

nu är jag den som förstör för mig själv
kanske blir det bra med ett sommarlov
ett lov från alla tankar
från dig
från min framtid

på onsdag kommer jag återigen läsa på lappen
där kommer det stå att jag blir kvar
kvar i det jag stressat över
kvar mellan två utbildningar

jag kanske aldrig blir kantor
jag kanske aldrig tar körkort
jag kanske aldrig kommer att sluta vara förvirrad
jag kanske aldrig kommer bort från dig

en sak vet jag 
jag vill så gärna
jag önskar att allt skulle vara annorlunda
men nu sitter jag i klistret
sugs in i ett svart hål
ett hål av känslor
där lämnar jag dig nu.