26 oktober 2012

Lugn fredag i Norrköping.

Att vara hemma i Norrköping för att ladda om batterierna känns helt underbart! Idag har jag haft orgel och pianolektion och även gått runt strömmen. Jag kunde ju inte bara låta bli att ta spårvagnen hem sen efter lektionen. Det är höst här vilket alla redan vet men i Oskarshamn är hösten inte lika långt gången som här.
Det kändes konstigt i morse att vakna upp i min egna säng och att träffa mamma på morgonen. Dock känner jag mig lite stressad över musiken osv. När jag hade lektion kändes det som att jag inte alls har utvecklats någonting under den här tiden i Oskarshamn vilket känns lite surt eftersom jag övar mycket mer nu än vad jag gjorde under gymnasiet. Nu ska jag ta en dag i taget och gå många promenader i Norrköping för att stressa ner och inte spela så mycket. Höstlov har man av en anledning och det är för att man ska komma ifrån pluggandet. Kanske skulle jag ta och göra satslära läxan imorgon för att ha lite skoj.