26 oktober 2012

Funderingar kring ett lov.

Trodde att jag hade kommit till insikt.
Trodde att jag var nöjd med min prestation.
Att jag nöjde mig med det som är.
Tankar flyger iväg.
Jag reser till en annan stad.
Märker att dialekten är helt fantastisk.
Förstår att någonting inte är som det brukar.
Den här veckan kommer vara annorlunda.
Kanske kommer jag ut på andra sidan av mina funderingar.
Kommer ut precis som förra söndagen.
Kommer underfund med kluriga saker.
Som att livet inte alls är ensamt.
Bara om jag gör det till ensamt.
Som att allting ligger i ens egna händer.
Att man kan nöja sig och njuta av tillvaron.
För att senare komma till någonting annat.
Jag väljer själv att bli stressad över musiken.
Jag väljer själv att bry mig om fel och brister.

Trodde att jag hade kommit till insikt.
Trodde att jag var nöjd med min prestation.
Att jag nöjde mig med det som är.
Tankar flyger iväg.
Jag kommer tillbaka till en stad.
Märker att dialekten är en annan.
Förstår att jag trivs på två ställen.
Den här veckan kommer vara annorlunda.
Kanske slutar jag fundera över saker och ting.
Slutar tänka, som efter förra lördagen.
Struntar i alla hinder.
Som att jag nedvärderar mig själv.
Bara för att jag inte ska ta plats.
Kanske ligger allting i min egen hjärna.
Jag ska njuta av tillvaron.
För att senare utvecklas till någonting annat.
Jag väljer själv att inte utvecklas.
Jag väljer själv att koncentrera mig på fel saker.


Kanske skulle man boka in en resa någonstans.
För att sen upptäcka hur fint det är hemma.