27 maj 2012

Utveckling.

Dagen började i sorg medan solen lyste på mina ben när jag gick till kyrkan. Jag orkade inte vara så social så jag gick in på toaletten i väntan på att sångövningen skulle börja. Drömmen jag drömde natten innan brände i tankarna likaså bakom ögonlocken.Övningen började och humöret lättade en aning. Hållningen och andningen rättades snabbt till och rösten blev starkare.
När vi sjungit upp började finslipningen och ett intensivt notläsande. Det var uppfriskande att sjunga någonting på latin som är lite svårare än de som jag brukar sjunga. Att få koncentrera sig för att det ska bli helt rätt. Kanske var det lite för svårt för mig men otroligt kul att sjunga och utvecklande.
Jag hade sånglektion med en sångpedagog från Stockholm som heter Mattias Danielsson. Det var helt otroligt. Det är otroligt vad peppad man kan bli av att träffa en ny lärare. Kanske ska jag satsa på klassisk sång trots allt? Nu vet jag vart jag ska börja. Vi hade konsert idag med musiker från SON. Det var otroligt roligt.
Tänk att en dag med så jobbig start kan sluta i någonting så spännande.