19 november 2011

Jag är stark.

En knöl stor som en femma.
När man kände noga var dem rund.
Stor som en femma.
Jag satt och kände på den.
Visste inte vad jag skulle göra.
Den fanns där.
Den gjorde inte ont.
Ömmade lite kanske.
Den syntes lite.
Men när man klämde märktes den.
Tydligt.
Den satt på höger sida.
Två par kalla händer undersökte mig.
Sa att det inte var farligt.
Fler händer undersökte.
- Det här händer inte så unga flickor.
- Var inte rädd.
På skärmen var den som ett svart hål.
- Vätska, förklarade en hårdhänt läkare.
En nål sattes in.
Var där i 10 sekunder.
Det gjorde ont.
Femman var borta.
- Den kan komma tillbaka efter nyår.
Den kom inte ensam.
Det fanns nio nya.
Två nya nålar sattes in.
Med bedövning den här gången.
Det började göra ont på allvar.
Konstant.
Efter nyår mellan 2007 och 2008.
Jag lever med det.