27 maj 2013

Tror att det är bäst så.

Ler åt att sommaren är här.
Njuter av mina fina klasskamrater.
Orkar inte döma någon mer.
Vilar i att bara umgås.
Vi kanske aldrig kommer ses igen.
Då vet man ju inte vad man missat.
Så jag ger alla en chans.
Tror att det är bäst så.
För om några dagar är det här läsåret slut.
Vet du vad?
Det ska bli skönt.
För då kan jag grubbla ifred.
Komma bort från känslor efter två tre veckor.
En lärare sa bra saker till mig idag.
Bra nyttiga perspektiv från en vuxen.
Jag slutar hoppas nu.
Vänder ryggen till och går mot solen.
Inser att jag inte ska bry mig.
Vill någon någonting så hör den av sig.
Allt som varit bra i vår har varit tack vare mig.
Inte tack vare någon annan.
Så släng dig i väggen.
För i sommar kommer jag njuta av solen.
Hösten ska vi inte tala om.
Och ja, jag är osams.
Men det spelar ju ingen roll nu.