15 april 2013

Sökningar, framtid och grubbel.

Sitter lite för trött och lyssnar på musik. Har precis bokat biljetter hem och tillbaka hit igen. Kommer nästan få ett lov nu fram till sökningen. Inga lektioner men mer att gör än någonsin. Jag kan ju vara ärlig och säga att det inte är som förra året. Då visste jag inte vad jag gav mig in på. Nu har jag saker och ting under mer kontroll men det är mer skrämmande i år att söka. Just idag går jag omkring med känslan av att jag aldrig mer vill söka. Om jag inte kommer in i år så får det vara. Men å andra sidan vet jag inte alls vad jag skulle göra om jag inte kommer in. Jag vill hålla på med musik men samtidigt känns det som att jag inte kan vara så enkelspårig. Jag måste bredda mig om drömmen inte blir sann. Nu har jag fullt fokus på sökningarna och sen får vi se vad som händer. Kommer jag inte in så måste jag ta det då. Man borde sluta vara så självkritisk och så otroligt orolig för framtiden. Som en vän sa "Hamnar du i Hjo så kommer du ju trivas där". Men det är ju här jag vill vara, i lilla Oskarshamn.