19 april 2013

Funderingar kring kost och träning

Sitter i fåtöljen i Norrköping och funderar över livet. Inget djupt denna gång men ändå funderingar. Sen jag kommit hit så har jag inte varit lika stressad vilket har varit skönt. Detta har gjort att jag får behålla den mesta av maten som jag äter. Efter en myskväll med ena systern har det dock blivit onyttigheter som jag funderar över hur min kropp kommer reagera på. Jag läser mycket om sjukdomen på internet och det finns många huskurer och tips på hur man ska äta, tänka och träna. Men alla säger även att det finns för lite forskning och därför kan man inte veta säkert vad som hjälper vem. Äntligen har jag i alla fall funnit lite bevis över att kolhydrater kan vara svåra för tarmarna att bryta ner och att paprika kan ge ohyggliga smärtor. Det är skönt att hitta någon som reagerar liknande som en själv.
Så snart jag är klart med sökningarna måste jag börja om med magen igen. Testa mig fram och se vad som hjälper bäst.

Detta rör sig alltså i mitt huvud just nu.