9 november 2012

Jag är inte med i slutet av din film.

Tänker du någonsin på mig?
Du sa att jag gör dig glad.
Lycklig.
Men tänker du på mig?
Jag ser dig och vill vara nära.
Nära dig.
För jag blir lycklig av dig.
Jag tänker på dig.
Man ser de man vill se.
Man hör de man vill höra.
Ständigt slutar jag vara tillgänglig.
Har annat för mig.
Vill inte finnas där hela tiden.
Kanske har du sett de.
Jag går mina vägar.
Vägrar att inte klara mig själv.
Jag behöver ingen annan för att få upp en tavla.
För att installera min tv.
För att gå på mässa.
Men jag väljer att fråga andra om hjälp.
För jag vill ha människor nära mig.
Du sa att mitt skratt gör dig lycklig.
Du är inte den första som säger så.
Men du anar inte hur mycket de orden betyder.
Men jag lovar att vara tyst.
För mina läppar äro förseglade.
Tjejerna med problem är prinsessor.
Prinsessor som i slutet av filmen finner kärleken.
Jag är inte med i slutet av din film.
Därför håller jag mig på avstånd.
För att inte förstöra någonting.
För att få lyckan till att öva bättre.