7 oktober 2012

Du är en av mina vänner.

Ibland önskar jag att jag var lite mer som du. 
Ibland önskar jag att jag skulle våga vara mer som du.
Att jag hade lite fler år på nacken. 
Att jag var lite mer immun för saker och ting. 
Kunna känna att saker och ting är självklara. 
Vara totalt trygg i de jag gör. 
Men kanske är du inte så trygg som jag tror. 
Du som är så lättskrämd. 
Men ibland önskar jag att jag kunde saker som du kan. 
Allting handlar om erfarenheter. 
Du har inte mina och jag har inte dina. 
Att förlora någon är svårt. 
Jag är inte säker på att du har gjort de någon gång. 
När jag kom hit tappade jag fotfästet
Men bara för en stund
När du ser på mig känner jag mig trygg. 
Du är en av alla mina vänner men samtidigt som ett syskon. 
Att det skulle bli så hade jag ingen aning om. 
Men jag är tacksam för de. 
Tacksam över att inte vara ensam. 
Någon gång ska jag lära mig att våga vara mer som du. 
Problemet just nu är att jag inte har så många år på nacken. 
Jag har inte din erfarenhet än. 
Du är en av dem som jag aldrig vill förlora
Du säger att man ska sköta sig och sitt. 
När du sa de till mig log jag i den mörka kvällen. 
Det är inte varje dag jag möter en så ärlig men samtidigt rolig människa. 
Sån som jag själv vill vara. 
Men en sak har jag kommit fram till, 
det är att jag inte vore jag om jag var som du. 

Att våga är att förlora fotfästet en stund. 
Att inte våga är att förlora sig själv.