4 oktober 2012

Därför ser jag ljust på framtiden.

Att ha flyttat hemifrån har varit en omställning.
Att bo på internat är även de en omställning.
Men trots allt känner jag mig nöjd med mitt val av skola.
Det kommer alltid finnas människor man inte vill umgås med.
Det kommer alltid finnas spänningar som man vill slippa undan.
Jag känner att det är rätt skönt här.
Jag har inga stora problem mer än att jag överanalyserar allting.
Därför vet jag att jag kommer att trivas här det här året.
En sak har jag märkt och det är att alla människor är olika.
Ingen är perfekt.
Det skönaste är att höra hur andra tänker.
Hur andra uppfattar saker.
Då lär man sig lite mer om sig själv och lite mer om andra.
Så även om Oskarshamn är en liten stad så trivs jag.
Om jag ska vara ärlig är det rätt skönt att komma in i en vardag.
Fasta tider har plötsligt dykt upp i min värld.
Och dem är här för att stanna.
Därför ser jag ljust på framtiden.