9 september 2012

En vanlig fredag.

Dagen började inte så lovande igår, fredag. Halsen värkte och huvudet kändes som en blyklump. Det kändes som att det var meningen att de skulle bli en dålig dag. Ett telefonsamtal senare värkte halsen ännu mer. Tankarna snurrade i huvudet. Efter fler telefonsamtal var problemet löst och min mamma och syster på väg till Stockholm. Jag hade en bra lektion som gav mig mycket men som var svår för min hjärna att ta in. Förkylningen ville inte att jag skulle gå och lägga mig igen. I matsalen sitter två bekanta personer vid ett av fönsterborden, av vana såg jag mig omkring efter lediga sittplatser men uppfattar att någon vinkar till mig. Efter, vad som kändes som en evighet, en stund förstod jag vilka som satt där vid bordet och åt den mat som jag stod i kö för att få. Det var min syster och mor som hade totallurat mig att dem var på väg till Stockholm för att strosa runt på stan och istället åkt för att ge mig lite saker och umgås med mig här i Oskarshamn! Det var en underbar överraskning som jag sent kommer att glömma.