6 augusti 2012

I gästrummet.

Vaknade i ett annat rum tidigt den här söndagen. Det var skönt att kunna läsa lite på morgonen och bara ta det lugnt. Sen cyklade jag genom staden bort till den röda kyrkan. Mässan var lärorik, predikan var bra. Självklart skrev jag ner lite anteckningar på agendan bland annat: Fråga efter noter! De noter jag ville ha fanns inte, organisten hade som vanligt när jag vill ha noter på någonting improviserat lite.
Efter mässan var det underbart att vara ensam i kyrkan och känna på akustiken med rösten ett tag. Tonerna klingar så härligt just nu, jag längtar tills jag får nytt material att arbeta med. Självklart spelade jag lite orgel också men idag var det ingen bra orgeldag tyvärr men imorgon ska det bli andra bullar.
Nu har jag fixat tackkort som ska skickas ut imorgon. Sen är gymnasiet helt klart för min del och det känns skönt.