26 juni 2012

Så många idioter.

Som hastigast råkade jag få ögonkontakt med en kille på spårvagnen när jag klickade på stopknappen. När jag reste mig upp kunde jag se i ögonvrån att han stirrade på mig. Jag ställde mig vid dörren för att få stiga av inom några sekunder. Då reser han sig upp. Jag kliver av spårvagnen och går snabbt ner mot huset. Jag ser honom i ögonvrån när jag svänger. Tänker att jag borde nog gå in på framsidan i fall att och det var klokt. Snabbt stoppar jag in nyckeln i porten och känner att någon är bakom mig. Jag tar tag i porten och stänger den snabbt bakom mig, mitt framför näsan på killen från spårvagnen, han ler mot mig som att jag skulle släppa in honom om han  log fint. Snabbt springer jag till hissen som tur är på plats, även den dörren stänger jag snabbt. Väl inne i lägenheten förstår jag vad som har hänt. Nästa gång ska jag ha handsprit i ena handen och överfallslarm i den andra!