30 juni 2012

Inspirerad

Det är konstigt att under en vecka så kan hela ens tankegångar om framtiden ändra sig.
Jag har varit på kurs i Linköping under veckan som varit och där träffade jag en underbar sångpedagog. Första lektionen frågade hon mig vad jag ska göra i höst, när jag då berättade att jag ska gå förberedande kantorsutbildning i Oskarshamn nickade hon lite. När jag sjungit en stund så sa hon "Men Tuva, inte ska du bli kantor inte. Nej, du ska bli sångerska!"
Jag hade tre lektioner med denna kvinna och min röst känns och låter annorlunda nu. Jag har hittat den. Under sista lektionen sa hon att min röst liknar Birgit Nilssons röst och att den är som gjord för att sjunga Vagner.
Hon råder mig att gå kantor och sen söka vidare till operalinjer där jag kan utveckla min röst. Snacka om att sätta griller i huvudet på mig. Vi får se vart jag hamnar. Det är otroligt att jag kan utvecklas mer under tre lektioner än under tre år.