19 mars 2012

Bort för att leva?

Försvinner en kort stund från jorden.
Andas in atmosfären.
Känner lugnet och tystnaden.
Lite stress till en början.
40 minuter sen paus.
Toner som ekar mellan stenväggarna.
Skalor som formar harmonier.

På hemvägen ser jag mig inte om.
Det som var är över.
Vila i tankarna i nära 20 minuter.
Hoppas att man ska se någonting vackert.
Önska att tankarna inte far åt fel håll.

Det slog mig att jag inte har någon reservplan.
Att jag har haft ett mål i livet hittills.
Ett stort mål som kanske blir sann inom 5 år.

Jag blundar och hoppas.
Ingenting får ta min tid nu.
I mina tankar finns bara tonerna.
Innanför stenväggarna ligger livet.
Samlat på en plats.
Kärnan i allt jag gör.
I mitt mål.

Snart är jag inte kvar i det jag lämnat.
Snart kommer någonting nytt.
Någonting stort.
Någonting läskigt.
Men kanske kommer jag inte sakna det så mycket.
För jag vill inte stanna kvar.
Jag vill bort och leva.