31 december 2011

Ett val rikare.

Jag fick hem ett paket.
Med posten.  
I paketet fanns fyra böcker. 
Snart är den första utläst. 
Det är så spännande. 
Jag mår bra av att läsa.
Mr Darcy och Miss Bennet fick varandra till slut. 
I den här boken kommer nog inte Emma få Adrian. 
Marcus kommer inte få Emma. 
Och Sofi kommer inte få Marcus. 
Men det är väl så livet är eller hur?
Efter denna bok ska jag läsa "Min mamma är död".
Jag har även en ny bok om Cornelis Vreeswijk.
"Ett bluesliv"
Vad häftigt det vore att kunna skriva så bra. 
Att kunna skriva en helt egen bok. 
Det är någonting coolt det! 
Kanske man kan göra det en dag? 
Ingenting är ju omöjligt. 
Och snart ska jag börja öva upp min hals. 
Min röst är inte redo att sjunga än. 
Men nästa år ska det bli hårdträning. 

Tänk att jag följer mitt eget förnuft utan annans ledning. 
Jag har till och med valt bank helt själv och är nöjd med det.