13 januari 2013

lchf en räddning?

Livet är lite si och så just nu. Känner ibland att det är jobbigt att tänka på exakt vad man äter och vilken tid man äter. Men huvudsaken är ju att magen ska bli bättre. Efter mycket om och men ska jag här med börja med LCHF men anpassa den efter mig. Jag börjar med att ta bort ris, potatis och pasta för att senare ta bort knäckebrödet om det blir nödvändigt. Har redan känt mig bättre sen i fredags då jag började, hoppas bara på att det håller i sig. Allt fokus är på min mage och min yrsel som kommer tillbaka då och då. Snart kanske jag kan vänja mig vid sjukdomen så att allting blir naturligt. Det var i alla fall extremt konstigt att stå bland yoghurten på Ica och se alla olika smaker. Det är ju faktiskt konstig med pepparkaksfil och choklad yoghurt! Men tydligen så har normalätande människor fått detta urval naturligt i flera år utan att jag har hängt med. Men så kan det ju gå efter 5 år som laktosintolerant. Nog skrivet nu är det sova som gäller.