3 november 2012

På tal om att blogga...

En blogg vad är det?
En sida där personer skriver ner sina tankar. Skriver ner vad som hänt de senaste dagarna, vad som är bra och dåligt just då när fingrarna möter tangenterna. En blogg kan innehålla text och bild eller bara bilder om man så önskar. Det är ingen garanti att någon läser bloggen bara för att den finns. Det är heller inget som garanterar hurra rop eller medlidande. En blogg kan användas för reklam och påverka läsarna till att använda samma produkter som bloggaren. En blogg kan vara inriktad på ett visst tema som mat, träning och hundar. Andra skriver av sig om mindre roliga saker. Varför man bloggar vet jag inte. Varför jag bloggar är nog av vana. Jag började blogga under sommaren innan gymnasiet och har fortsatt. Oftast skriver jag nedstämda texter för att lämna datorn med ett lättare sinne. Ibland fungerar bloggen som en dagbok men utan fullständiga meningar rakt på sak. En vän sa en gång att man måste dra saker ur mig och kanske är det så ibland. Jag kastar ut en halv mening för att se om det finns något intresse i de jag säger. Ibland får jag frågor annars släpps ämnet ut i tomma intet för att försvinna. När min vän sa detta till mig var han irriterad över detta. Han hade inte lust att dra saker ur mig och hade heller inte tid. Men kanske ändrar man sig efter ett tag. På tal om att blogga...