14 oktober 2012

Tacksägelsedagen.

Jag är tacksam över min familj. 
Att dem finns där borta i Norrköping och svarar när jag ringer. 
Att dem kanske tänker på mig då och då. 
Att jag kan dela mina problem med dom. 

Jag är tacksam över mina vänner. 
Både nya som bor här nära mig. 
Och äldre vänner som är spridda runt om i landet, världen. 
Tacksam över att ha några som står ut med mig. 
Med mina konstiga idéer och tankar. 
Tacksam över att jag har träffat dom. 
Att dom givit mig så mycket på sitt sätt. 
Även om det är på ont och gott. 

Jag är tacksam över att jag bor i Sverige. 
Att få bo i ett så vackert land. 
I ett land som inte är fattigt. 
Att jag får utbildning gratis för att jag bor i Sverige. 

Jag är tacksam över att jag har tillgång till musik. 
Att jag får utvecklas till en musiker. 
Att jag får lyssna till sköna klanger som får mig att må bra. 

Jag är tacksam över att det finns någon som ser efter mig. 
Att jag får tro på någonting utan konflikter kring min tro. 
Tacksam över den positiva energi som hjälper mig varje dag. 
Hjälper mig till att bli en bättre människa. 
Tacksam över att få vara kristen på heltid. 
Över att få le och dela glädjen med andra. 

Jag är tacksam över att jag är den jag är. 
Att jag slipper gömma mig bakom andra. 
Att jag vågar vara mig själv. 
Att jag vet vem jag är och vad jag vill. 

Jag tackar dig för detta.