30 oktober 2012

En härlig dag.

Sitter i vardagsrummet som blivit allt större sen jag flyttade. Det är kallt och elementen räcker inte riktigt till. Utanför är det mulet och på tven visas Sex and the city. Jag gick upp tidigt i morse och upptäckte att jag var ensam hemma. Jag fick samma känsla som jag hade i somras då jag var ensam i flera veckor. Samma saker stod på schemat idag som då. Kanske kommer mina lov se ut så här i framtiden också. Tänka sig att man behöver komma ifrån saker för att upptäcka hur mycket man trivs eller tycker om staden, människorna och vardagen. Plötsligt har jag blivit en person som älskar vardag och älskar den stad jag för ett år sedan ville fly ifrån. Snart ska jag ut i staden och mysa med en av mina bästa vänner. Livet leker och om en vecka när jag är hemma kommer allting kännas lika härligt som nu.