15 september 2012

Ännu en dröm.

Efter ett kort uppehåll träffades vi igen, i en dröm. Jag tror alltid att det är på riktigt vilket är rätt bra för då slipper jag känna efter hur mycket jag saknar dig. Vårt möte blev inte så bra som jag trodde att de skulle bli. Vi träffade ägaren till getryggen, du var lite irriterad när han parkerade bilen långt bort vid fårhagen och gick mot oss. Du försvann in i stallet som för att gömma någonting. Den vithårige mannen gick fram till mig. "låt honom inte köra bil" sa han och blickade in mot stallet. En liten mörk hund sprang runt hans ben, en hund jag aldrig sett förut. "har de hänt någonting?" frågade jag. "du borde åka hem" svarade han och du kom ut ur stallet. "han har rätt, här får du lite pengar så du kan åka hem igen. Du kan inte komma tillbaka hit igen sen." Jag slungades tillbaka till den tågstation som jag tillbringat så många stunder, du stod med mig på perrongen men vände på klacken. Du gick för att lämna mig helt ensam. Jag hoppas bara att de inte var för evigt utan bara från den drömmen.