4 augusti 2012

Vecka 31

Den här veckan har varit bra. Jag har haft orgel och sånglektion och jag är så glad över att jag slitit så mycket under sommaren med övningen. Att öva några timmar i veckan har plötsligt inte alls blivit jobbigt utan känns skönt och roligt. Efter lektionen flög jag lite på moln. Att ha komp för en gångs skull när man sjunger i en stor kyrka var helt underbart och snacket som följde om framtida studier var ljusa. Plötsligt känns allting som har med sången att göra roligt och spännande inte kämpigt och trögt som tidigare. Just nu handlar det om att ha bra och stötande lärare som verkligen tror på mig.

Idag har jag och min syster flyttat om i lägenheten. Numera bor jag i gästrummet och mitt gamla rum har blivit till vardagsrum och vardagsrummet till matsal. Det känns konstigt att ha mina möbler i ett så litet rum igen, större än för två år sen men mindre än igår. Men om två veckor flyttar jag och lämnar mitt rum och Norrköping för ett tag. Jag vet ju inte ens hur ofta jag kommer hem under terminerna. 

Det känns som att flera dörrar har öppnats bara på några dagar. Nu hoppas jag att jag har det där lilla extra som krävs ibland.