23 augusti 2012

torsdag

Jag har haft mina första riktiga lektioner idag och igår. Igår var det musiklära och idag orgel i grupp, klassisk piano och brukspiano. Jag har även skrivit upp mig på rumsscheman så att jag kan öva varje dag. Jag längtar till imorgon då jag har min första orgellektion och kan komma igång på allvar med spelandet. Sången kommer först nästa vecka vilket känns både bra och dåligt, dåligt för att jag vill komma igång så snart som möjligt och lära känna läraren och bra eftersom jag har lite ont i halsen.
Att vara här känns som att vara på ett sommarläger. Man är avskärmad från de mesta som finns här i världen. Jag har ingen koll på någonting. Livet handlar nu om musik och att äta. Vi har lunchbön vilket är mysigt och trevligt, idag rös jag lite när alla sjöng i stämmor på avslutnings psalmen. Alla är så musikaliska och så taggade på att bli kantorer, kanske har jag hittat rätt.