10 augusti 2012

Går runt i en bubbla av osäkerhet.

Osäker på min framtid går jag runt i en bubbla.
Förväntningarna är höga och målet är stort.
Plötsligt ser allting annorlunda ut.
Allt för att två lärare sagt någonting ofattbart.
Spänningen byggs upp i mina tankar.
Nu läser jag på om ämnet så mycket jag kan.
Böckerna i källaren tas fram och bläddras i.
"Hur gör du nu då?"
Frågan som fick mig att fundera.
Plötsligt har jag andra val.
Val jag aldrig någonsin kunde drömma om.
"Det är mycket jobb, men du skulle klara det."
Aldrig har jag varit så slut i huvudet av funderingar.
Aldrig har jag tänkt så mycket på någonting förut.
Jag fortsätter läsa på om ämnet.
Kanske kommer jag fram till någonting.
Kanske blir det som ena läraren sa.
En sak i taget.
Kanske skulle jag bara ta och slappna av den här sista veckan.
Finnas i nuet och inte tänka på framtiden än.
Någon gång kommer jag väl på exakt vart jag passar in.