20 augusti 2012

Första dagen på folkis.

Just nu sitter jag efter en dag med mycket information och vilar. Om en och en halv timme kommer det vara grillning på gården i de mulna vädret. Hittills kan jag säga att allting är konstigt, nytt och bättre än jag trodde. Det känns lite som att jag är här på kurs och snart ska börja på Kristinaskolan igen. Men det ska jag inte göra denna gång. Jag har inte glömt någonting vad jag vet men jag hade ju gärna haft notställ, en matta och lite mer förvaring till garderoben men man kan ju inte få med sig allting första gången man åker. Jag börjar sakta inse att jag är en av dom som bort nära här. Det finns dom som måste åka fem timmar för att komma hem och då måste dem även byta lite här och var. Kanske har jag tur som kommer från Norrköping.

Så mycket intryck som jag har haft idag har inte kommit till min näthinna på flera år. Jag är nu otroligt trött och namn snurrar runt i mitt huvud. Jag har en hel lunta med papper som jag borde läsa tills imorgon men jag vet inte hur jag ska orka med detta. Oskarshamn är en gullig stad, nu hittar jag till Ica maxi!