24 juni 2012

Deltagare i en tävling.

Tävlingen var i full gång men mina klockor hade redan stannat. 
Hur kunde man tävla med så fåniga regler? 
Hur kunder alla vara med i tävlingen utan att faktiskt veta om de? 
Jag tittade ut genom fönstret. 
Längtade redan då efter en lugn plats. 
Ännu hade jag inte funnit de jag sökte. 
Det fanns ingen ro inom mig. 
Tävlingen fortsatte. 
Jag glömde liksom att anmäla mig till den. 
Glömdes bort. 
Sågs inte som något hot.
Jag hade ju ännu inte funnit mig själv. 
Den delen av mig själv i alla fall. 
Det var på sommaren då tävlingen egentligen var avgjord. 
Då förstod jag vad jag ville. 
Andra var under hösten osäkra. 
Inte jag. 

Jag tittar ut genom fönstret. 
Har en pirrande känsla i magen. 
Snart börjar ett annat liv. 
En period av mitt liv som är spännande. 
Då jag ska klara mig själv. 
För nu vet jag vad jag vill. 
Medan de andra deltagarna i tävlingen är osäkra.