22 maj 2012

Med nya kuddar.

Åskan störde inte min inte allt för djupa sömn.
Solen sken in genom fönstret när jag bestämde mig för att vakna.
Med tunga steg valde jag att kliva ut genom dörren.
Möta dagen som en bra dag.
Det är fantastiskt att man får möjlighet att träffa nya människor.
Idag träffade jag en frilansande kontrabasist som var hur trevlig som helst.
Efter de mötet träffade jag en man som ville förklara musik för mig.
Efter 30 minuter var jag klokare än innan.
Med bara ett par meningar och några uppmuntrande ord.
En man som jag läste som en öppen bok.
Detta gjorde min övning lite mer rolig.
Alla fina tankar.
Jag körde senare till IKEA och strosade runt där.
Med nya kuddar kommer jag somna med ett leende på läpparna.
För idag var det en lagom dag.
Möten med fina unika människor.
Det hjälper när vaktmästaren blir glad av att se mig.