2 maj 2012

Känslan av att vara hemma.

Ju mer jag övar desto mer kär blir jag. 
Är det inte konstigt?
Att bli mer och mer säker på vad man vill göra i framtiden. 
Att mitt yrkesval är helt rätt för just mig. 
Om jag inte kommer in i Oskarshamn vet jag inte vad jag gör. 
För jag har hittat helt rätt. 
Kanske är jag inne i förälskelsen just nu. 
Den pirrande känslan av att vilja någonting. 
Att veta att här hör jag hemma. 

Jag kommer inte sakna gymnasiet. 
Jag kommer sakna våren i trean. 
Då jag insåg hur häftigt det är att spela orgel. 
Jag har bara tagit några steg på min långa väg men älskar det. 

Idag fick jag nya noter. 
Mitt första Bach stycke på orgel. 
Snart ska det bli grundligt studerat. 
Men innan dess lever jag i min förälskelse. 
För livet är underbart när man får göra det man älskar.