3 maj 2012

Jag tror mitt hjärta blöder.

Idag tillät jag mig själv att ha en dålig dag.
Jag vet inte om det var någon som såg det. 
Men så var de.

Lyssnar gång på gång på Lalehs ord.
"På din stora dag 
ville jag va' med"
Det gör ont att lyssna på texten. 
Det finns så mycket sanning i den. 
Jag vill också att du ska vara här på min stora dag.
"Jag är inte beredd att dö än, inte än"
Det finns så mycket som kommer tillbaka på dessa dåliga dagar.
Självklart vet jag att du inte ville dö. 
Att du ville vara här. 
Se och uppleva allt som händer nu. 
Det blev inte så. 

Just nu sover jag dåligt. 
Kan bero på halsont och snörvel. 
Kan bero på saknad och övergivenhet. 
Saknaden av att kunna ringa och berätta. 
Tala om allt. 
Klaga på allt. 
Skratta åt folks dumhet. 
Prata om bilar och politik. 

Nu får jag ha två dåliga dagar sen är det över ett tag. 
"Jag hatar att jag älskar dig så att jag nästan kvävs,"