22 november 2011

Vänder andra kinden till.

Förut ville jag somna så fort jag la huvudet på huvudkudden.
Nu är det skönt att kunna ligga och blunda i 30 min. 
Bara för att det är skönt. 
Då rensar jag mina tankar. 
De tankar som är elaka. 
De tankar som är på andra än mig själv. 
Idag tänkte jag på musik. 
Jag kunde höra "Grimasch om morgonen".
Tänkte hur fint det vore att sjunga den. 
Helt inne i musiken blundade jag. 
Somnade nästan av det vackra ljudet. 
Sen vaknade jag upp i min bitterhet. 
Tänkte: Nu ger jag upp!
Och nu är det lite lättare att sätta sig vid pianot. 
För det finns ingen som kan trycka ner mig. 
Jag är på en lägre nivå. 
Och?
Kan jag inte få vara det då?
Jo, precis. 
För jag ska inte vara alla till lags.
Du sa att jag är värd att göra min grej.
Jag håller med dig om det.